ختم صلوات محله کرناسیان دزفول

صلوات مؤمنان به معنای همراهی با ملائکه

ختم صلوات محله کرناسیان دزفول

صلوات مؤمنان به معنای همراهی با ملائکه

ختم صلوات محله کرناسیان دزفول

صلوات مؤمنان به معنای همراهی با ملائکه

از آنجا که ملائکه پیوسته بر پیامبر(صلوات الله علیه) صلوات می گویند، صلوات مؤمنان به معنای همراهی با فرشتگان نیز هست ملائکه نیز برای کسی که صلوات می فرستد استغفار می کند و برای او صلوات می فرستند.
از رسول خدا(صلوات الله علیه) روایت شده که حق تعالی می فرماید: «هر بنده ای که برای تو صلوات فرستد، هفتاد هزار فرشته بر او صلوات می فرستند و هر که هفتاد هزار فرشته بر او صلوات فرستد، اهل بهشت خواهد بود.»

منبع : جامع الاخبار، فصل 28، ص 68

آخرین نظرات

۲ مطلب در دی ۱۳۹۲ ثبت شده است

ختم صلوات محله کرناسیان - تبریک وتهنیت

میلاد نور مبارک ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع)را برتمام مسلمین جهان تبریک عرض می نمائیم.

(ختم صلوات محله کرناسیان دزفول)




مداحان ونوحه خوان های هیئت کرناسیان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ دی ۹۲ ، ۲۰:۳۰
حاج عبدالعظیم نجار زاده
ختم صلوات محله کرناسیان - آداب ذکر و ختم صلوات

آدابذکروختمصلوات 

طهارت :شرط قبولیواستجابت دعاوذکرختمصلوات ، داشتن طهارت جسموباطن می باشد .

قطع امید :شرط استجابت دعا ، قطع امید از همه می باشد . جسموجان ذاکر باید فقط به امید خدا باشد . حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند : باید از تمام مردم ناامید گشتوجز به درگاه خدا امیدی نداشت .

یقین :شرط استجابت دعا این است که ذاکر یقین داشته باشد که خدا توانایی آن را دارد که هرچه اراده فرماید انجام دهد .

دعای غریق :یعنی اینکه جز خدا نجاتی برای خود نمی بیند ،وکمکونجات را فقط از آنِ خداوند بداندوبس ، زیرا خداوند به عیسی بن مریم ( ع) فرمود : مرا چون غریقی دعا کن که پناهونجاتی جز من نداری .

ستایش :ستایش خدا قبل از شروعذکر، از لوازم مهم بندگی می باشد ، زیرا حضرت امام علی علیه السلام  می فرمایند : ستایش پیش از درخواست است ، یعنی هر دعایی که پیش از آن حمدوثنای تعالی نباشد ناتماموبریده است .

اعتراف به گناه :یعنی اعتراف کن که گناهان تورا از بساط قرب دور ساختهوموجبات بلا را فراهم آورده اعتراف بنماوعفووپوزش از خداوند بخواه .

طلب عفو:یعنی از برخی گناهانی که قلبت را تیره نمودهودعاهایت را حبس نموده ، طلب بخششوعفوکن که کمترینش هفتاد مرتبه  « استغفراللهواتوب الیه » گفتن است .

حضور قلب :وقتی باطن خود را از نجاساتوشهوات نفسانی پاک کردیودرون خود را درون تکانی کردی ، حضور قلب حاصل        می شود . رسول خدا صلی الله علیهوآله می فرمایند : آن مقدار از نماز قبول می شود که به خدا توجه قلبی داشته باشی .

نیت قلب :از مهمترین مسایلوآدابذکروختموتوسل ، نیت قلبی است که اگر تحقق نیابد زبان بهذکرحقیقی مشغول نمی شودوقلب سرگرم چیز دیگری است . حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند : صلوات را با خلوصونیت قلبی بگویید .

زمان : برای بعضیذکرهاوصلوات ها زمان مخصوصی با کیفیتویژه ای تعیین شده است ؛ چنانکه معصومین علیهم السلام برای بعضی از صلوات ها ، پس از نماز صبح یا بعد از نماز مغرب ، یا شبوروز ، یا عصر روز پنجشنبه ، یا روز جمعهویا شب جمعه را معین فرموده اند .

 عددذکر:انتخاب عددذکریکی از احکام مهمذکروختماست که باید به آن توجه داشت ؛ یعنی همان تعدادومقداری که از ناحیه معصومین علیهم السلام معین شده است عمل کرد ، چنانکه برای صلوات سه مرتبه ، ده مرتبه ، صد مرتبهوهزار مرتبه را بیان فرموده اند .

 

« برای سلامتی آقا امام زمان (عج)وتعجیل در ظهور آقا 14 مرتبه صلوات »




تسلیت ایام فاطمیه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ دی ۹۲ ، ۲۰:۳۰
حاج عبدالعظیم نجار زاده